מהם הסודות של סיפור מותג מוצלח?

לפני שנתחיל לרדת לפרטים חשוב לנו להבהיר דבר משמעותי – הסוד לסיפור מותג מוצלח הוא קודם כל שיהיה לכם סיפור מותג בכלל. סיפור מותג הוא אוסף של דברים שמספרים מי אתם – השם שבחרתם, צורת הלוגו שלכם, הסלוגן שמופיע מתחת לשם, הצבעים שמייצגים אתכם, הדרך בה אתם מפרסמים (ואיפה) ועוד. בקיצור- כל דבר שמגלה למישהו שלא מכיר אתכם כעסק, מי ומה אתם. אין שאלה בכלל – אתם צריכים סיפור מותג לא, אתם לא עסק גדול מדי בשביל זה, וגם לא עסק קטן מדי בשביל זה. כן, גם עצמאיים שעובדים לבד צריכים אסטרטגית מיתוג. כן, גם סטארט-אפ צריך, אפילו עוד לפני גיוס הכסף, ולא, לעולם לא מאוחר מדי ליצור סיפור מותג, גם אם אתם קיימים כבר שנים (אתם רק צריכים לתהות איך אף אחד לפנינו עוד לא אמר לכם לעשות את זה!). בקיצור – עזבו אותנו מתירוצים. אתם רוצים למכור? להיות מוכרים? להצליח? אתם חייבים סיפור מותג אמיתי, מובנה, כזה שנוצר מתוך מחשבה עליכם, על הערכים שלכם, על מה שאתם מוכרים ועל מה שאתם מייצגים. ועכשיו, אחרי שהבהרנו את זה, אפשר להמשיך להבין איך יוצרים כזה. תחברו אליכם את הלקוח הקהל חסר הסבלנות של היום אוהב מספרי סיפורים ושונא משווקים. והיופי בעניין הזה הוא שסיפור לא חייב להכיל מילים. סיפור יכול להתבצע בצורות, בצבעים, בזוויות ועוד. סיפור ויזואלי, כזה שתספרו דרך מיתוג נכון ויציב, מאפשר לקונה הפוטנציאלי להחליט אם הוא מתחבר אליכם או לא (אם בניתם מיתוג שמכוון אל קהל היעד שלו, חסר לו שהוא לא יתחבר!), ואז להפוך להיות לקוח נאמן שלכם. ככל שהסיפור שלכם יותר ידבר אליו, יעשה רושם ראשוני טוב יותר, כך הוא יתחבר אליכם רגשית יותר, ואתם כבר יודעים – לקוח מחובר רגשית זה לקוח שלעולם לא עוזב. הפרידו את עצמכם מהמתחרים בעזרת קול ייחודי מטרת המיתוג היא למעשה לבדל אתכם, לגרום לכם להיות זכירים. מיתוג מוצלח יהפוך אתכם לנגישים, לשובי לב. ככל שתבדלו את עצמכם ממותגים אחרים, כך ערכו הכולל של העסק שלכם יעלה. יצירת קול עדכני, צעיר וייחודי למותג שלכם זו הדרך האידיאלית להגדיר את הזהות שלכם בפני הלקוחות. תנו לקול שלכם להתבטא דרך האתר שלכם, עמוד הפייסבוק שלכם, כתיבת פוסטים בבלוגים, שליחת אי-מיילים מעניינים ללקוחות, הפצת סרטונים ותמונות ועוד, כאשר כולם מדברים באותו הקול שהגדרתם מראש. אם תהיו השונים בחבורה, אלה שלא הולכים לפי מה שמקובל, אלא שמחדשים ומרעננים, אלה שבולטים בתוך קהל של בתי עסק וחברות שמציעות בדיוק את מה שאתם מציעים – אתם תהיו אלה שתופסים את הלקוחות. תצרו אימג’ שאנשים יזכרו בהתחלה זו הייתה בדיחה: “יש לנו טווח קשב וריכוז של דג זהב”. לאט לאט זו הפכה להיות המציאות. אנחנו דור עצלן וחסר סבלנות, התרגלנו למסרים שמוגשים אלינו על מגש של כסף, ועל תובנות שמגיעות עטופות בנייר מתנה ואנחנו לא צריכים להגיע אליהן בעצמנו, הן כבר יבואו לבד. העצלנות הזו הפכה את טווח הקשב שלנו לכל מה שמעט יותר מורכב, לקצר בצורה קיצונית, ולכן דברים רבים פשוט מסרבים להספג לנו בזכרון. מה כן עובד תמיד? הוויזואלי. מחקרים הוכיחו כי רוב האנשים יזכרו תמיד עזר חזותי כלשהו שהראו להם (תמונה או סרטון) הרבה יותר טוב ממילים שנאמרו או נקראו. בדיוק מסיבה זו עלינו לנסות ולתפוס את טווח הקשב של הלקוח הממוצע באמצעות תוכן ויזואלי בלבד – מיתוג המכיל עיצוב לוגו ייחודי, צבע, טיפוגרפיה מעניינת ומראה כולל מהודק ושלם יגרום לאנשים להתעניין בכם. רוצים דוגמה? צבע אדום הוא צבע אנרגטי, אגרסיבי, צבע שיתאים למותג של חנות לציוד ספורט, אך כזה שמקושר גם עם אהבה ויתאים לחברה המוכרת כרטיסי ברכה לחג האהבה. כתום הוא צבע מרגיע, המקושר לרוב עם הסביבה. יתאים לעסקים שאכפת להם מהסביבה ודואגים לעולם בריא יותר, או כל חברה שאחד מערכיה הוא “אורגני”, “טבעי” או “בריא”. תזקקו את מהות המותג שלכם מהות המותג, מי אתם ומה אתם שווים, זהו הלב של המותג שלכם. הזמן הזה הוא הזמן להחליט מהם הערכים והמסרים שאתם כחברה, עסק או אדם עצמאי רוצים להעביר. נסו להחליט על 3 תכונות שמדברות על המוצר (דוגמאות כמו: אמין, יציב, חדשני, מרגש) ו-3 תכונות שמדברות על השירות (איכותי, מהיר, זמין תמיד, מקצועי) ושלבו את הערכים הללו אל תוך סיפור המותג שלכם. איך מעבירים את לב המותג לקהל שבחוץ? התשובה פחות מורכבת משאתם חושבים – עליכם לגרום להם לקשר ביניכם לבין הערכים שהגדרתם מראש. לדוגמא, אם החלטתם שקהל היעד העיקרי שלכם הוא נשי ואתם מעוניינים לשדר מסר נשי, רך אימהי – צאו בפרסום שלכבוד יום האישה הבינלאומי אתם נותנים הנחה מסויימת לנשים. אם אחד מהערכים שלכם הוא פעילות חברתית, חמלה, אחריות סביבתית – תכריזו שאחוז מסוים מההכנסות שלכם הולך לאגודה למלחמה בסרטן. כל פעולה שתבחרו לבצע בתור מותג תחזק את מהות המותג שלכם ותקשר אתכם לרגש כלשהו שמתעורר אצל הלקוח. השארו עקביים בטוח שכבר הבנתם שעקביות היא אחד המפתחות החשובים ביותר לבניית סיפור מותג מוצלח. אתם צריכים לייצר זהות מוגדרת וברורה ולהשאר איתה לאורך כל הדרך. עקביות גורמת ללקוח לתפוס אתכם כאמינים, כיציבים, כמותג שאפשר לסמוך עליו. שמרו על הצבעים, התכנים והסיפורים שלכם שידברו כולם באותה שפה, השפה שהגדרתם בתהליך בניית המותג, ותראו את ההשפעה העצומה שיש לזה על הלקוחות שלכם. אולי תרגישו שמדובר בפרטים לא משמעותיים, אבל קחו בחשבון שלקוח יכול להרגיש מרומה אפילו אם הלוגו על שקית המוצר לא זהה ללוגו בחזית החנות (גם אם השם נותר זהה). אל תחפשו כל הזמן לצאת מהמסגרת שהגדרתם לעצמכם – במקרה הספציפי של חיזוק הזהות, זה יפעל לרעתכם.
השארת תגובה