איך לבחור סוכנות פרסום או סטודיו מיתוג לעסק שלכם

אז כבר סיפרנו לכם כמה סיפור המותג שלכם הוא חשוב ואפילו קריטי להצלחת העסק ולהטמעה שלו בין הלקוחות, אבל אנחנו מודים – השארנו אתכם באוויר עם הרבה שאלות, כאשר הראשית ביניהם היא כמובן – איך בכלל בוחרים את מי שאמור ליצור עבורנו את סיפור המותג? איך מצליחים לבחור מבין ים האפשרויות את סוכנות הפרסום או הסטודיו למיתוג הטובים ביותר עבור העסק שלנו? לפניכם כמה שלבים בתהליך, שפשוט אסור לכם לפספס. סומכים על פה-לאוזן אם אין לכם משרד פרסום שאתם מכירים ואוהבים את העבודה שלו, אתם ודאי מרגישים אבודים. בשוק קיימים אינספור משרדי פרסום וסוכנויות מיתוג ופרסום – עניין המקשה מאוד על בחירת סטודיו אחד. חשוב לדעת שכל סוכנות פרסום מציעה שירותים שונים בסגנון שונה, בין אם מדובר על רמת ואיכות השירות, ובין אם מדובר על הסגנון האמנותי של הסוכנות. לכן, הדבר הראשון שתרצו לעשות יהיה לקבל המלצות ממכרים, חברים או בני משפחה שכבר נעזרו בסטודיו למיתוג או סוכנות פרסום. מומלץ לאסוף לפחות שלוש המלצות כאלה, ולבדוק כל סטודיו לגופו – החל מתיק העבודות שלו ועד לשירותים הספציפיים שהוא נותן ללקוחות. אנחנו יודעים, אתם לא מעצבים, וסביר להניח שאין לכם ידע רב במיתוג. לכאורה, מדובר בבעיה ובדילמה לא פשוטה. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו קיימים! לא לאבד סבלנות, הסעיף הבא יעשה לכם קצת סדר בבלאגן. אז איך מבצעים הערכה ראשונית? לפני שאתם מתייאשים לגמרי, כדאי שתדעו שקיימים ארבעה פרמטרים טובים להערכת סטודיו למיתוג או חברה לפרסום: איכות העבודה – כולנו יודעים לזהות עבודה באיכות ירודה כאשר אנו נתקלים בה. כל חברות המיתוג והפרסום האיכותיות מחזיקות באתר, בו נוכל להתרשם מתיק העבודות של החברה. עלעול קצר באתר ייתן לנו את כל האינפורמציה שאנחנו זקוקים לה בדבר איכות העבודות של החברה, או לפחות בדבר התוצרים שאנחנו מתחברים או לא מתחברים אליהם. העלות – חשוב מאוד לבחור את חברת המיתוג או הפרסום, בהתאם לתקציב שקבעתם לצורך מטרה זו. כמובן שמחד, אנחנו לא רוצים לבזבז סכומי עתק על פרסום ומיתוג. מאידך, תקציב נמוך מאוד גם לא ישיג עבורנו את המטרה. על איכות צריך לשלם. סגנון העבודה – בכל הנוגע למיתוג ופרסום, מותג שמדבר בעד עצמו ושהוא “על זמני”, בדרך כלל עושה את העבודה. במקביל, על המיתוג להיות יצירתי ומיוחד, כזה שייחרט במוחו של הציבור וייצר באזז. על מנת להבין אם החברה למיתוג שבחרתם היא אכן חברה שמייצרת מיתוג חדשני וייחודי, תוכלו להתרשם מהפוסטים שהחברה מעלה בפייסבוק, מהבלוג, מהאתר ומפעולות מיתוג ופרסום אחרות שהחברה לקחה בהן חלק. התאמת העבודה באופן אישי אליכם – כן, על הפרסום להיות חדשני וייחודי, אך עליו גם להתאים לעסק ולמוצר שלכם כמו כפפה ליד. כאשר אתם בודקים את תיק העבודות של החברה, גיוון הוא מה שאתם מחפשים. חברה איכותית באמת, תדע איך להתאים את העבודה באופן אינדבידואלי לכל לקוח. ומה עכשיו? אז בדקתם את כל הפרמטרים שציינו, ומצאתם מספר חברות לפרסום ומיתוג שמצאו חן בעיניכם. מה עושים עכשיו? איך בוחרים? אין צורך להיבהל, התשובה לשאלה הזאת היא די פשוטה: ראיונות. בדומה לראיונות עבודה של שכירים, חשוב להבין כי אתם בעצם שוכרים את שירותיה של חברה עצמאית, ועל מנת לעמוד על טיבה – יש לבצע סבב ראיונות. לפני הריאיון, כדאי שתכתבו לעצמכם בנקודות את כל הדברים שחשוב לכם לדעת. כמו כן, מומלץ מאוד שתמקדו לעצמכם את המטרה המרכזית של פעולת המיתוג ואת הצרכים הבסיסיים שלכם בתחום. כך, תוכלו לבצע את הבחירה המושכלת והטובה ביותר עבורכם. בין היתר, כדאי שתחתרו להבין אם החברה שאתם מראיינים מבינה אתכם. מיתוג ופרסום סובב כולו סביב בידול וייחוד, וחברה שלא מבינה אתכם ואינה רואה את הייחוד שלכם – לא תוכל לייצר עבורכם פעולות מיתוג או פרסום איכותיות באמת. בנוסף, שימו לב אם הם מתלהבים מהמוצר או השירות שלכם, אם הם מאמינים בו, תראו אם הם רוצים ללמוד עוד ומרגישים שרק שיחה על המוצר או השירות מעוררת בהם השראה. אתם חייבים סוכנות שתאמין בכם ובמה שאתם עושים עד הסוף, כי אמון זה (או חוסר אמון, במקרה של בחירה לא נכונה) ישתקף בעבודה שלהם בוודאות. מילון אבן-שושן-מיתוג מרבית סוכנויות הפרסום שתראיינו ודאי ישתמשו בז’רגון מקצועי, שאת חלקו או רובו ייתכן שלא תבינו. לפניכם כמה מונחים מקצועיים שכדאי שתכירו טרם הריאיון: מותג – לא מדובר בלוגו או בסלוגן, אלא באופן שקהל הצרכנים שלכם תופס אתכם, כחברה. מיצוב – פעולה שמטרתה לקבוע דימוי תודעתי כלשהו לעסק, בקרב אוכלוסייה מסוימת. בידול – פעולה שמטרתה יצירת שוני וייחוד לעסק או למותג. אסטרטגיה שיווקית – כלל הפעולות בהן נוקטת חברת הפרסום או המיתוג, על מנת לקדם את העסק והמוצר. ROI החזר השקעה – כמה בתכל׳ס תקבלו תמורת הסכום שתשקיעו הכרה טובה של המונחים הללו ועוד, תסייע לכם להבין בצורה יותר טובה את הסטודיו או הסוכנות שאתם מראיינים – עניין שיסייע לכם בבחירת השותפים האידיאליים עבורכם. זקוקים לסוכנות פרסום או סטודיו למיתוג? מחכים לכם לפגישת ייעוץ בחינם!
השארת תגובה